lördag, januari 03, 2015

0 Första inlägget

Välkommen till bloggen Framtidsplanen!

Det här är första inlägget i en förhoppningsvis mycket lång serie inlägg under kommande år. Bloggen kommer att följa upp tankar och investeringar vi gör för vår framtid och framförallt kommer det då handla om långsiktiga aktieaffärer. Formatet är inget nytt, det finns många bloggar ute på nätet som har inspirerat till Framtidsplanen, men nyttan med bloggen är inte bara för att få dela med mig av mina egna idéer utan det är även för att ytterligare skärpa fokuset på det långsiktiga målet - att kunna leva på framtida utdelningar. 

Jag som skriver bloggen är sen 70-talist med ett ingenjörsjobb inom verkstadsindustrin, i Stockholmsområdet. Jag delar mitt liv med min fru och husdjur och trivs bäst i huset på landet. Aktieintresset började (tyvärr) ganska sent, närmare bestämt 3-4 år sedan. Det gör att drömmen om att kunna leva på passiv inkomst ligger många år framåt i tiden, men bättre sent än aldrig som man brukar säga.

Återigen, välkommen och välkommen åter!

Stämningsbild från hemmaområdet i midvinterskrud 


0 comments:

Skicka en kommentar