söndag, januari 18, 2015

0 Väntar med oljebolagen

Oljepriset fortsätter sin resa söderut och verkar inte ha nått någon botten ännu. Priset har fallit med mer än 50% på ett halvår, och OPECs medlemmar verkar inte dra åt kranarna inom närtid. Oljebolagens aktier har alla tappat rejält med värde, men jag tycker mig se att dagens låga oljepris inte är helt inprisat. Det känns helt enkelt som att marknaden kommer att reagera mycket negativt när nästa rapportperiod börjar visa hur illa det faktiskt är. Min plan blir därför att vänta, minst, tills rapportperioden för Q4 2014 har kommit igång för oljebolagen som jag följer.

Följande rapportdagar gäller för de bolag som jag just nu överväger:

28 januari - ExxonMobil
29 januari - ConocoPhillips
30 januari - Chevron
6 februari  - Statoil

0 comments:

Skicka en kommentar